Husorden

Er det første gang, du skal i Anstalten?
Vores husorden beskriver reglerne for, hvordan vi omgås hinanden. Den skaber tryghed, så alle medlemmer gensidigt kan udleve deres seksuelle fantasier og drømme i samme rum. Besøger du os første gang er det derfor også en god ide at kigge på husordenen – så er du bedre klædt på, når du står i lokalerne.

Lær dem at kende – så sikrer du også dig selv. Reglerne behandler blandt andet diskretion, mobiltelefonbrug, adfærd og en lang række andre ting. Man kommer langt med sund fornuft og en respektfuld adfærd.

Hvorfor?

Disse regler er lavet, så der ikke opstår unødige problemer i foreningens lokaler. Reglerne er lavet ud fra erfaringer om, hvad der kan gå galt. Derfor… gennemlæs dem grundigt!


Har du spørgsmål til reglerne, vil velkomstkomiteen, bestyrelsen eller barvagten naturligvis gerne besvare dem.

Ansvar!

Foreningens ansvarlige på medlemsaftener er…

alle tilstedeværende medlemmer, der ikke er optaget af leg.

Du er som medlem forpligtet til at gribe ind overfor livstruende situationer. Hvis du er i tvivl, men mener, at du observerer situationer, som er enten er livstruende eller uden samtykke, så rådfør dig evt. med andre medlemmer eller barvagten for at vurdere situationen. Barvagten har den afgørende beslutning.

Barpersonalet har til enhver tid det overordnede ansvar men i tilfælde af, at der sker ting i andre rum end, hvor barvagten er til stede, er det medlemmernes ansvar. Gribes der ind, er påtale eller bortvisning virkemidlerne, som udøves af barvagten. Hvorefter der efterfølgende rapporteres til bestyrelsen. Hvis der ikke er en barvagt til stede, er det medlemmernes ansvar.
Til fester og andre arrangementer uden for normal åbningstid gælder samme, dog med skærpet ansvar hos arrangørerne.

Lokalerne kan kun anvendes af medlemmer af Anstalten og deltagere i arrangementer. 

Stopord.

I Anstalten er “Cirkus” kodeordet for stop, så tager man ikke fejl af ord som ”stop”, ”av”, ”nej” og mange andre ord, der kan være en del af BDSm legen. Ved brug af ordet ”Cirkus” skal legen stoppes straks.

Bliver ordet ikke respekteret og det uønskede ikke stoppet, er det alles pligt at gribe ind.

Leg.

Ingen er tvunget til at lege med andre, ligesom man selv bestemmer, hvem man vil snakke med.

Der er således ingen grund til at være overbærende overfor påtrængende personer. Føler du dig generet, så sig det til den pågældende. Søg evt. hjælp omkring dig.

Undlad at forstyrre andres udfoldelser/interaktion med tilråb, kommentarer, opfordringer og vurderinger. Anstalten skal være et fristed for alle.

Det er tilladt at se på, men vis hensyn og hold afstand, så du ikke forstyrrer. Lad være med at koble dig på andres leg, hvis du ikke er inviteret. Accepter en afvisning og lad være med at diskutere det.

På medlemsaftner kan legende lukke dørene til ugeneret leg i klinikrummet. Er du i tvivl om et lokale er ledigt – så spørg barvagten.


Lad det enkelte medlem selv definere sin egen seksualitet – fordi det ikke tænder dig, kan det godt være i orden for andre. Hvis du ser på andres udfoldelser/interaktion, som du finder grænseoverskridende/ubehagelige – så flytter du dig eller ser væk. HUSK: Dine grænser er ikke nødvendigvis andres grænser.

Legen er i højsædet. Det betyder i praksis at legen går forud for indtagelse af kaffe. Ikke legende medlemmer skal give plads til legende medlemmer.

Det betyder at det ikke ønskeligt at der er en café stemning med høj snak og latter. Medlemmer der ønsker at lege i salen foran baren, har fortrinsret frem for socialt samvær.

Diskretionsregler.

Alt hvad du erfarer om enkeltmedlemmer eller grupper, er at betragte som fortrolig personlig viden.


Brug samt videreformidling af disse oplysninger uden for foreningens regi, kan medføre eksklusion af foreningen.


Det er f.eks. diskretionsbrud at oplyse til ikke-medlemmer, hvem der er medlem af foreningen eller hvad der foregår i lokalerne, hvis en sådan information er direkte personhenførbar.


Foreningens regi ophører lige så snart der er ikke-medlemmer til stede.

Diskretionsreglerne bortfalder når generalforsamlingen har vedtaget diskretionsregler.

Brug af lokaler.

Det er medlemmernes pligt at rydde op efter sig, når man er færdig med at benytte lokalerne. Det betyder at du skal gøre møbler/legeredskaber rene. Lokalerne skal stå klar til brug for andre medlemmer/gæster.

Der skal desuden tages hensyn til, hvor længe man benytter de lukkede lokaler, da der kan være andre medlemmer, der gerne vil bruge rummene.


Forlad lokalerne i samme stand som du gerne selv vil finde dem i.
Husk: ryd bordene efter dig. Barpersonalet er frivillig arbejdskraft og hverken tjenere eller ansat til at rydde op efter andre.

Du skal som medlem være opmærksom på at salen og rygerummet ikkekan bookes. Du kan notere i opslag på forum eller i kalenderen, at du leger i disse rum men, du har ikke råderet.

Du kan ikke booke legerum på medlemsaftener. Der kan kun bookes ét rum ad gangen og max. i 24 timer.

Bookning af de enkelte legerum skal bookes i kalenderen på forum.

Opførsel i lokalerne.

Det forventes at alle medlemmer opfører sig med respekt over for andre i lokalerne.
Beruset opførsel accepteres ikke – det er ikke et værtshus. Samtale og diskussioner i lokalerne bør holdes på et dæmpet niveau, og atmosfæren skal være afslappet og tryg.


Når udvalgsmedlemmer er i foreningen, bør disse så vidt muligt ikke kontaktes om ting, der skal ændres, forbedres eller påklages, medmindre det er aftalt på forhånd. Alle udvalgsmedlemmer er også almindelige medlemmer, der har brug for at slappe af og lege. Udvalgsmedlemmer kan kontaktes via en mail til bestyrelsen på info@anstalten.dk eller via foreningens lukkede forum for medlemmer.

Arrangementer.

Har du en ide til en fest eller et arrangement, så henvend dig til aktivitetsudvalget, for at få hjælp og finde en dato.
Har du en idé til en temagruppe, så henvend dig til aktivitetsudvalget for yderligere koordinering.

Det er ikke muligt at booke foreningen til privat leg under medlemsaftner eller når der er foreningsarrangementer.

Fotografering.

Det er tilladt at tage foto/video i de lukkede rum, hvis parterne er indforståede.
På fællesarealer er det som hovedregel forbudt at tage billeder.

Du har altid ret til at nedlægge veto mod at der bliver fotograferet i det åbne rum – og ethvert veto skal accepteres uden diskussion. Det er ikke tilladt at tage billeder udenfor.

Fotografering i de åbne områder er ikke tilladt på medlemsaftner.

Fotografering må kun ske med digitalt kamera, mobiltelefon o.l., så billederne i tvivlstilfælde kan gennemses på stedet!

Skulle der opstå tvivl om, hvem der er med på billederne, har barpersonalet ret til at gennemse billederne inden lokalet forlades, og evt. slette billeder, hvorpå der optræder medlemmer, der ikke ønsker at medvirke.


Optagelser med skjult kamera er forbudt og vil medføre omgående eksklusion.

Telefoni i foreningen.

Det er tilladt at medbringe mobiltelefoner i lokalerne, såfremt de bæres skjult, og lyden er slået fra. Brug af mobiltelefon er ikke tilladt i bar og legeområder. For at undgå misforståelser bør du aldrig tage telefon frem i lokalerne. Du må naturligvis bruge mobilen til at betale med mobilepay. Hvis du skal tale i telefon – gå udenfor.

Klager.

Hvis du føler at dine rettigheder er blevet krænket, har du altid mulighed for at sende en klage over et andet medlem eller foreningen generelt.
Du skal dog være opmærksom på, at det ikke er ”gratis” at klage: Både dig, og den indklagede, vil blive midlertidigt udelukket fra foreningen så længe klagesagen kører jf. vedtægterne – så tænk dig om. Undersøg først om ”sagen” ikke kan afklares med en indbyrdes snak.

Dresscode.

Ankomst og afgang fra foreningen skal foregå diskret af hensyn til naboer.
I selve foreningen skal det tilstræbes at optræde i BDSm relateret tøj.
Lad være med at komme i dit hverdagstøj – tænk over hvad du tager på i foreningen.

Temagrupper.

Foreningen forsøger at fremme alle aktiviteter, der er tilgængelige for alle medlemmer (åbne temagrupper). Alle medlemmer har derfor mulighed for at oprette en temagruppe. Grupperne skal være jf. foreningens formål.

Der er også mulighed for at bruge foreningen uden for normal åbningstid, hvis du er nøglemedlem eller som medlem følges med et nøglemedlem.

Foreningens drift.

Foreningen er afhængig af, at der er nogle af vores medlemmer, der yder en stor frivillig arbejdsindsats. Uden denne frivillige arbejdsindsats kunne vores forening ikke eksistere. Du er altid velkommen til selv at tilbyde din arbejdskraft, også bare nogle få gange.

Udlån til foreningen

Effekter der er udlånt til foreningen, tilfalder foreningen som ejendom ved udmeldelse, hvis man ikke senest 3 måneder efter udmeldelsen har gjort krav på effekten.

Rusmidler

Omkring indtagelse af rusmidler skal den danske lovgivning overholdes. Dette omfatter desuden brug af hash og poppers o.l.
En overtrædelse medfører øjeblikkelig bortvisning og efterfølgende eksklusion.

Rygning

Der må kun ryges i rygerummet.

Scroll Up